KRETANJE JE ZAKON!

Napisao: NEMANJA MILISAVLJEVIĆ

KRETANJE JE ZAKON!

Napisao: NEMANJA MILISAVLJEVIĆ

KATEGORIJE: FILOZOFIJA TRENINGA · FUNKCIJA MIŠIĆA · FUNKCIONALNO TELO

KATEGORIJE: FILOZOFIJA TRENINGA · FUNKCIJA MIŠIĆA · FUNKCIONALNO TELO

“Ako želiš da napraviš pitu od jabuka, moraš prvo da stvoriš univerzum.”

-Karl Segan

Photo_Alex_Dmitrovic_0083

Ljudsko telo se kreće po određenim zakonima kretanja.

Građa čoveka, mišići, kosti, zglobovi, miofascijalne linije koje se pružaju duž našeg tela uslovljavaju te zakone.

Mišići, kosti i zglobovi su vam poznati, a miofascijalne linije su linije vezivnog tkiva koje se pružaju duž tela.

Postoje zadnja, prednja, bočna, spiralna i druge. Ove linije nam omogućavaju da stojimo uspravno i da se krećemo.

Takođe mogu da nam pomognu da razumemo bolove koji se javljaju i da postignemo bolju snagu i fleksibilnost.

Ako se bol javlja u nekom mišiću to je najčešće zbog mišićnog disbalansa, pod uticajem miofascijalnih linija.

Zato što se pružaju po čitavom telu, zato što nam pomažu u kretanju i zato što su povezane sa svim mišićima i kostima, svoje miofascijalne linije moramo da poštujemo i negujemo. 

Na funkciju miofascijalnih linija dosta utiče okruženje.

Pod uticaj okruženja spada stolica na kojoj sediš na poslu, vrsta posla ili aktivnosti kojim se baviš, udobnost kreveta i sl.

To onda podrazumeva način na koji stojiš, hodaš, ležiš i druge. 

Navike i okruženje nepovoljno utiču na naše telo, osim ako pobedimo gravitaciju.

Kako misliš da pobedimo gravitaciju?

Većina treninga koji se rade funkcionišu po sistemu gravitacije.

U bukvalnom i svakom drugom smislu.

Podizanjem određenog opterećenja dolazi do procesa u mišićima u kom povećavaš obim, jačaš ili nešto treće.

Kako to izgleda u funkcionalnom treningu?

U funkcionanom treningu trenira se po zakonima tela i miofascijalnih linija i na taj način unapređujemo naše osnovne funkcije: hodanje, trčanje i bacanje (kao bacanje lopte, kamena).

Čovek se kreće na osnovu kontralateralnog reciprociteta, što znači da kad hoda istovremeno aktivira gluteus sa jedne i latisimus (najveći mišić leđa) sa druge strane tela.

Pošto znamo kako funkcioniše kretanje možemo da ga učinimo efikasnijim i po potrebi bezbolnim.

Funkcionalni trening nam pomaže da se oslobodimo bola zato što svoje telo učimo kako da stoji uspravno i da se krećemo, poštujući miofascijalne linije, koje su povezane sa mišićima i kostima u kojima se bolovi javljaju.

Kada se uspešno oslobađamo bola i navika koje su nas do tog stanja dovele, tada prilagođavamo okruženje sebi.

To postižemo redovnim funkcionalnim treningom.

Pošto uticaj okruženja na telo nikada ne prestaje, to znači da moraš da treniraš do kraja života?

Ne baš, kao što se telo naviklo na nepovoljan uticaj okruženja, tako će se prilagoditi i tvom novom funkcionalnom telu.

Tada ćeš moći da se baviš aktivnostima po želji ili mogućnostima. Trčanjem, hodanjem, košarkom, tenisom…

I da, nemoj da očekuješ da budeš zdrav a da ništa ne radiš.

Stvoren si da se krećeš.

Podeli znanje sa prijateljima:

“Ako želiš da napraviš pitu od jabuka, moraš prvo da stvoriš univerzum.”

-Karl Segan

Photo_Alex_Dmitrovic_0083

Ljudsko telo se kreće po određenim zakonima kretanja.

Građa čoveka, mišići, kosti, zglobovi, miofascijalne linije koje se pružaju duž našeg tela uslovljavaju te zakone.

Mišići, kosti i zglobovi su vam poznati, a miofascijalne linije su linije vezivnog tkiva koje se pružaju duž tela.

Postoje zadnja, prednja, bočna, spiralna i druge. Ove linije nam omogućavaju da stojimo uspravno i da se krećemo.

Takođe mogu da nam pomognu da razumemo bolove koji se javljaju i da postignemo bolju snagu i fleksibilnost.

Ako se bol javlja u nekom mišiću to je najčešće zbog mišićnog disbalansa, pod uticajem miofascijalnih linija.

Zato što se pružaju po čitavom telu, zato što nam pomažu u kretanju i zato što su povezane sa svim mišićima i kostima, svoje miofascijalne linije moramo da poštujemo i negujemo. 

Na funkciju miofascijalnih linija dosta utiče okruženje.

Pod uticaj okruženja spada stolica na kojoj sediš na poslu, vrsta posla ili aktivnosti kojim se baviš, udobnost kreveta i sl.

To onda podrazumeva način na koji stojiš, hodaš, ležiš i druge. 

Navike i okruženje nepovoljno utiču na naše telo, osim ako pobedimo gravitaciju.

Kako misliš da pobedimo gravitaciju?

Većina treninga koji se rade funkcionišu po sistemu gravitacije.

U bukvalnom i svakom drugom smislu.

Podizanjem određenog opterećenja dolazi do procesa u mišićima u kom povećavaš obim, jačaš ili nešto treće.

Kako to izgleda u funkcionalnom treningu?

U funkcionanom treningu trenira se po zakonima tela i miofascijalnih linija i na taj način unapređujemo naše osnovne funkcije: hodanje, trčanje i bacanje (kao bacanje lopte, kamena).

Čovek se kreće na osnovu kontralateralnog reciprociteta, što znači da kad hoda istovremeno aktivira gluteus sa jedne i latisimus (najveći mišić leđa) sa druge strane tela.

Pošto znamo kako funkcioniše kretanje možemo da ga učinimo efikasnijim i po potrebi bezbolnim.

Funkcionalni trening nam pomaže da se oslobodimo bola zato što svoje telo učimo kako da stoji uspravno i da se krećemo, poštujući miofascijalne linije, koje su povezane sa mišićima i kostima u kojima se bolovi javljaju.

Kada se uspešno oslobađamo bola i navika koje su nas do tog stanja dovele, tada prilagođavamo okruženje sebi.

To postižemo redovnim funkcionalnim treningom.

Pošto uticaj okruženja na telo nikada ne prestaje, to znači da moraš da treniraš do kraja života?

Ne baš, kao što se telo naviklo na nepovoljan uticaj okruženja, tako će se prilagoditi i tvom novom funkcionalnom telu.

Tada ćeš moći da se baviš aktivnostima po želji ili mogućnostima. Trčanjem, hodanjem, košarkom, tenisom…

I da, nemoj da očekuješ da budeš zdrav a da ništa ne radiš.

Stvoren si da se krećeš.

Podeli znanje sa prijateljima: