VEŽBANJE PO ZAKONITOSTIMA TELA RADI POPRAVLJANJA DRŽANJA

Napisao: NEMANJA MILISAVLJEVIĆ

VEŽBANJE PO ZAKONITOSTIMA TELA RADI POPRAVLJANJA DRŽANJA

Napisao: NEMANJA MILISAVLJEVIĆ

“Najgori položaj za telo je onaj iz kojeg ne možemo da izađemo.”

Photo_Alex_Dmitrovic_0068

Zbog izolacionog vežbanja koje ne tretiraju telo kao celinu, nedovljne fizičke aktivnosti, neadekvatnog razvoja motornih sposobnosti u detinjstvu usled korišćenja dečijih pomagala, javile su se dugotrajne kompenzacije u obrascu držanja i kretanja.

To dovodi do mišićnog disbalansa koji vremenom dovodi do spazma ili do poremećaja dinamike zgloba tako da dolazi do sudaranja čvrstih struktura i to stvara bol i neprijatnost.

Taj disbalans i ta vrsta promene dinamike se ne javlja odjednom i ne nestaje preko noći.

To su postepena odstupanja koja se nadograđuju jedna na drugu i prave dugoročne posledice zanemarujući unutrašnji integritet tela.

Da bi prekinuli proces odstupanja neophodno je da radimo vežbe po zakonitostima tela u svrhu terapije.

Ispravljanje mišićnog disbalansa.

Šta znači vežbanje po zakonitostima tela?

Svako živo biće se kreće po određenim zakonitostima.

kontralateralni-reciprocitett

Kontralateralni reciprocitet

Čovek se kreće po principu kontralateralnog reciprociteta. To znači da mišići suprotne ruke i noge rade istovremeno. Takvo kretanje omogućavaju  miofascijalne linije. To su veze od elastičnog tkiva koje se pružaju duž čitavog tela. Postoji 12 miofascijalnih linija i sve funkcionišu u sinergiji za stabilizaciju pokreta.

One povezuju mišiće i imaju svoje pripoje na kostima radi efikasnijeg kretanja.

U skladu sa tim zakonitostima postoje vežbe koje unapređuju čovekovo držanje i kretanje.

Koje su to vežbe?

Za početak, samo obraćanje pažnje na hodanje je dovoljno za unapređenje.

Kad obraćamo pažnju na svoje hodanje, možemo da primetimo:

  • Položaj stopala
  • Rotaciju kukova
  • Rad ruku u odnosu na noge
  • Položaj glave
  • Ritam disanja

U zavisnosti od ovih segmenata, možemo da naučimo koji sistemi za kretanje su nam zategnuti, slabi, neaktivni i preaktivni.

Kada to naučimo, onda radimo na opuštanju i istezanju zategnutih i preaktivnih, i na jačanju slabih i neaktivnih sistema.

Kako to unapređuje ljudsko kretanje?

Poznavanjem miofascijalnih linija u mogućnosti smo da razumemo kojom logikom bi trebali da radimo na jačanju našeg tela.

Ako uzmemo u obzir da treniramo da bi mogli da hodamo, skačemo, trčimo… 

Onda učimo kako to da radimo efikasno.

Kad kažem efikasno to znači da želimo što manje energije da uložimo u kretanje, a što više da postignemo.

Da se krećemo sa lakoćom.

Kome je to najpotrebnije?

Ovakav pristup treningu je najneophodniji ljudima sa akutnim i hroničnim bolovima usled mišićnog disbalansa.

Oni već trpe posledice.

Sa druge strane, ovakav trening nam je svima potreban.

Da bi bez problema obavljali svoje dnevne obaveze.

Da budemo sposobna seksualna i društvena ljudska bića.

Da preživimo turbulenciju i dinamiku svakodnevnog života kakav može da nam se čini danas, a ne da budemo invalidi nerada.

Za sve to treba da budemo fizički sposobni, a sve ostalo je zajebancija.

Podeli znanje sa prijateljima:

“Najgori položaj za telo je onaj iz kojeg ne možemo da izađemo.”

Photo_Alex_Dmitrovic_0068

Zbog izolacionog vežbanja koje ne tretiraju telo kao celinu, nedovljne fizičke aktivnosti, neadekvatnog razvoja motornih sposobnosti u detinjstvu usled korišćenja dečijih pomagala, javile su se dugotrajne kompenzacije u obrascu držanja i kretanja.

To dovodi do mišićnog disbalansa koji vremenom dovodi do spazma ili do poremećaja dinamike zgloba tako da dolazi do sudaranja čvrstih struktura i to stvara bol i neprijatnost.

Taj disbalans i ta vrsta promene dinamike se ne javlja odjednom i ne nestaje preko noći.

To su postepena odstupanja koja se nadograđuju jedna na drugu i prave dugoročne posledice zanemarujući unutrašnji integritet tela.

Da bi prekinuli proces odstupanja neophodno je da radimo vežbe po zakonitostima tela u svrhu terapije.

Ispravljanje mišićnog disbalansa.

Šta znači vežbanje po zakonitostima tela?

Svako živo biće se kreće po određenim zakonitostima.

kontralateralni-reciprocitett

Kontralateralni reciprocitet

Čovek se kreće po principu kontralateralnog reciprociteta. To znači da mišići suprotne ruke i noge rade istovremeno. Takvo kretanje omogućavaju  miofascijalne linije. To su veze od elastičnog tkiva koje se pružaju duž čitavog tela. Postoji 12 miofascijalnih linija i sve funkcionišu u sinergiji za stabilizaciju pokreta.

One povezuju mišiće i imaju svoje pripoje na kostima radi efikasnijeg kretanja.

U skladu sa tim zakonitostima postoje vežbe koje unapređuju čovekovo držanje i kretanje.

Koje su to vežbe?

Za početak, samo obraćanje pažnje na hodanje je dovoljno za unapređenje.

Kad obraćamo pažnju na svoje hodanje, možemo da primetimo:

  • Položaj stopala
  • Rotaciju kukova
  • Rad ruku u odnosu na noge
  • Položaj glave
  • Ritam disanja

U zavisnosti od ovih segmenata, možemo da naučimo koji sistemi za kretanje su nam zategnuti, slabi, neaktivni i preaktivni.

Kada to naučimo, onda radimo na opuštanju i istezanju zategnutih i preaktivnih, i na jačanju slabih i neaktivnih sistema.

Kako to unapređuje ljudsko kretanje?

Poznavanjem miofascijalnih linija u mogućnosti smo da razumemo kojom logikom bi trebali da radimo na jačanju našeg tela.

Ako uzmemo u obzir da treniramo da bi mogli da hodamo, skačemo, trčimo… 

Onda učimo kako to da radimo efikasno.

Kad kažem efikasno to znači da želimo što manje energije da uložimo u kretanje, a što više da postignemo.

Da se krećemo sa lakoćom.

Kome je to najpotrebnije?

Ovakav pristup treningu je najneophodniji ljudima sa akutnim i hroničnim bolovima usled mišićnog disbalansa.

Oni već trpe posledice.

Sa druge strane, ovakav trening nam je svima potreban.

Da bi bez problema obavljali svoje dnevne obaveze.

Da budemo sposobna seksualna i društvena ljudska bića.

Da preživimo turbulenciju i dinamiku svakodnevnog života kakav može da nam se čini danas, a ne da budemo invalidi nerada.

Za sve to treba da budemo fizički sposobni, a sve ostalo je zajebancija.

Podeli znanje sa prijateljima: