DEFINICIJA FUNKCIONALNOG TRENINGA

NAPISAO: NEMANJA MILISAVLJEVIĆ

DEFINICIJA FUNKCIONALNOG TRENINGA

NAPISAO: NEMANJA MILISAVLJEVIĆ

KATEGORIJE: FILOZOFIJA TRENINGA · FUNKCIJA MIŠIĆA · FUNKCIONALNO TELO · VAŽNE TEME

Funkcionalni trening je već neko vreme “pojam” u fitnes industriji. Ovaj vid treninga se razvija već duži niz godina. Od samog početka primene pokazao se kao jako koristan, ljudi popravljaju držanje i rešavaju se hroničnih bolova ili se bolje kreću na terenu ako su sportisti.

2017-04-11-PHOTO-00000204

Velikom broju ljudi njegovo značenje još uvek nije jasno, za to postoji razlog, treneri koji pokušavaju da daju definiciju funkcionalnog treninga ne sprovode funkcionalni trening.

U želji da komercijalizuju funkcionalni trening fitnes treneri su počeli da dodaju pored imena svog treninga “funkcionalni”. Tako dolazi do zabune sa jedne strane mnogo funkcionalnih treninga a malo funkcionalnih tela, sa druge strane jedna jako mala grupa trenera koji sprovode “pravi funkcionalni trening” i imaju brze i efikasne rezultate sa klijentima. Ova druga strana su uglavnom ljudi koji su visoko obrazovani ili su život posvetili sportu i usavršavanju nauke a nisu deo fitnes industrije.

Dodatnu zabunu kod definisanja principa treninga stvaraju “trening stručnjaci” koji možda jesu stručnjaci u svojoj oblasti treninga. Funkcionalni trening sa zasniva na potpuno drugoj osnovi u odnosu na trening snage i dizanje tegova, zahteva drugačiji rečnik i razvija se u drugačijem okruženju.

Da bi se bavio funkcionalnim treningom moraš da poznaješ anatomiju i biomehaniku pokreta i koristiš novija naučna saznanja od vremena kada je nastajao trening snage. Da izgradiš osećaj kontrole nad telom, poznaješ kako funkcionišu tvoji mišići u pokretu, kroz trening i pravilno disanje.

Funkcionalni trening ti omogućava da:

  1. Saznaš kakav je osećaj kad imaš telo bez bolova.
    Želim da razumeš, bez obzira na ciljeve, problemi i bolovi u zglobovima nisu deo tvog svakodnevnog života.
  1. Da uskladiš svoje telo po njegovim biološkim karakteristikama.
    Kao ljudska vrsta, naši preci su prošli milione godina adaptacije i evolucije da bi stvorili tvoje telo u ovom obliku. Hodanje trčanje i bacanje su tri pokreta koje su ljudi programirani da izvode. To postižeš kroz održavanje prednjih i zadnjih ukrštenih linija (anterior and posterior oblique slings). Ovo su neophodni koraci jer je to nešto što ćeš raditi više od bilo čega drugog.
  1. Da izgradiš integritet i razviješ unutrašnju stabilnost (tensegrity).
    Kada poštuješ principe unutrašnje stabilnosti, tvoje telo se bolje prilagođava okruženju i manje je sklono povredama.
  1. Da odrediš svoje optimalno fiziološko stanje i povratiš duhovni i fizički balans.
    Stres u našoj kulturi može da postane prevelik bez odgovarajućih mehanizama za oslobađanje od štetnog uticaja okruženja. Naučićeš se alatima koji oslobađaju od stresa da bi živeo duže, da održiš zdrav razum i popraviš svoje emotivno stanje.
  1. Da izgradiš kontrolu nad svojim telom.
    Dok popravljaš koordinaciju tela i podižeš opterećenje na treningu, gradiš bolju kontrolu tako ti raste samopouzdanje.
  1.  Da osetiš vrednost samoodrživosti (sopstvene snage).
    Dok tehnologija ne napreduje do tačke da možeš da prebaciš svest u drugo telo, osuđen si na ovo koje imaš. Naučićeš kako će izbori koje praviš danas imati uticaj na tvoje zdravlje u budućnosti. Zahvaljući tome što poznaješ svoje vrednosti to se prenosi i na tvoje okruženje, tako daješ primer čistog i zdravog okruženja na planeti na kojoj živiš.

Ovaj tekst je jedan deo odgovora na pitanje šta je funkcionalni trening i koji su njegovi efekti.
Da bi neko trenirao ljude po principima funkcionalnog treninga mora da uloži nekoliko godina u učenje, usavršavanje, rad na sebi i drugim ljudima. Da bi neko bio siguran da sprovodi pravi funkcionalni trening mora da vidi sebe i svoje klijente kako imaju ispravno držanje, pravilan obrazac hodanja i trčanja, život bez hroničnih bolova, visok stepen samopouzdanja i zdrav mentalni stav.

Progein tim sprovodi pravi funkcionalni trening i obučava ljude da treniraju po principima koji im omogućavaju rezultate za najkraće moguće vreme.

Ako želite da rešite tu disfunkciju kod nas, u Progein studiju, kontaktirajte nas putem broja telefona:
069 12 08 744
Nemanja Milisavljević

Ili nas kontaktirajte putem kontakt forme ispod